dinsdag 28 januari 2014

Vrijgezellig Potje



Zaterdag had ik een vrijgezellenfeest van mijn vriendin die op valentijnsdag in het huwelijksbootje stapt met haar grote liefde. Samen met hun twee kinderen vieren ze het feest van de liefde temidden van honderden kaarsjes in potjes verspreid over de locatie...
 
En dat betekende dat wij allemaal een potje meenamen met daarin een mooie herinnering van haar met ons.
Die herinnering was zo gevonden, samen gingen we met ons dispuut op lustrumreis naar Brazilie. De mooiste herinnering ooit!
 
Het potje wilde ik graag een beetje opleuken en dacht meteen aan een potje wat ik rond kerst bij Ellebel voorbij had zien komen.
 

Ik koos voor een randje uit het heerlijk boek Haken en Kleur, daar gaat het om een lampenkapje, maar om potjes lukt het ook heel goed.
 
Ik koos het eerste randje, zorgde voor lossen deelbaar door 7 plus 3 (52 waren genoeg voor een klein appelmoespotje) en sloeg aan het haken.
 
 
Voor de kleuren koos ik als basis rood (de kleur van de bruiloft...) en vulde het aan met gezelligheid. Als touwtje haakte ik met een dubbele draad van roze en zilver een koordje. Ik haakte het geheel met naald 2,5 en catania katoen.
 
Een blije bruid zaterdag en ik trots op mijn vrijgezellenpotje!
 
 




1 opmerking: