maandag 7 april 2014

Eggwarmer tutorial

Pasen, daar hoort een haakwerkje bij natuurlijk. Ik ben niet zo`n figuurhaker, maar een `neutrale` eierwarmer moest kunnen. Dochter koos de kleuren, graag mijn lievelingskleuren mam. Alle vijf.


Ik haakte een simpel grannystripe `mutsje`.
Een magische ring en daarin drie keer drie stokjes, steeds met een losse tussen de groepjes van drie.


Tussen de groepjes haakte ik twee groepjes van 3 stokjes, ook weer met een losse ertussen.


Daarna een groepje van drie en bij de volgende losse twee groepjes van drie, ook weer met die losse ertussen.
Daarna nog vijf enkele rijen van drie met tussen elk groepje van drie nog een groepje van drie.


Vond je die foto hierboven al niet zo scherp.... Het wiebelde toch wel een beetje. Dochter nog moe van de waterpokken die ze net een beetje te boven kwam huilde: `Een lichaam is niet bedoeld om stil te zitten mama..` En ik moest stiekem wel een beetje lachen.

Ik haakte het geheel met catania katoen en naald 2,5.


Wat is de lente toch heerlijk!

2 opmerkingen:

  1. Tsss, geen opmerkingen nog?? Dat niemand dit nog ontdekt heeft...
    En het is nog wel zo'n ontzettend schattig eiermutsje!!

    Gezellige paasdagen!
    groetjes, Esselin

    BeantwoordenVerwijderen