zaterdag 26 oktober 2013

Kikker leest #1

Deze week ontving ik een brief, een handgeschreven brief. Van drie kantjes nog wel. Daar word je toch stil van en een beetje zenuwachtig, zoveel tijd en aandacht voor mij door een volslagen onbekende.

Een mooie brief waarin de schrijfster beschrijft hoe veel ze van lezen houdt en wat haar lievelingsschrijvers zijn. `John Irving is ook een van mijn favorieten`, dacht ik inwendig juichend. Ook attendeerde ze me op het fenomeen `Little Free library`. Bij haar in de buurt al gerealiseerd. Hier (nog) niet. Marije  attendeerde me er al eens op en het lijkt me een erg leuk fenomeen. Ik heb al zitten brainstormen met mezelf over hoe dit eenvoudig te realiseren hier in de buurt. Vooralsnog strandt het idee zelfs al bij het bedenken van een plek, maar dat mijn Kikkervriend mij hier weer op attendeerde is natuurlijk gewoon een teken.

De tips van mijn nieuwste boekenvriendin logen er niet om. Toevallig ook alledrie titels die ik nog niet gelezen had en waarvan ik er twee zelfs niet kende.

De zeldzame vogel van Jostein Gaardes
The Childrens Book van A.S. Byatt
De avonturen van Tom Bombadil  van J.R.R Tolkien

Van alle titels was er een korte beschrijving gegeven en zo kon ik me al een klein beetje bedenken of het iets voor mij is of niet. Ik heb me sowieso voorgenomen om voor 2014 (de lat ligt hoog :-) ) alle Kikkertips te lezen, maar ongetwijfeld pas het ene beter bij mijn voorkeuren dan het andere.

The Childrens Book stond al op mijn lijstje en die gaat dus mee naar huis bij mijn eerstvolgende biebbezoek.
Uit het gedichtenbundeltje van Tolkien had de schrijfster een gedicht bijgesloten. Ik heb het voorgelezen aan dochter en het was enig. Ik ga het proberen op de kop te tikken bij ons antiquariaat. Ik vind het nu al een klassieker die niet mag ontbreken in onze collectie.
De zeldzame vogel is niet een boek was ik snel zou kiezen op een tafel vol boeken, mede daarom misschien wel de interessantste tip van de drie.

Gisteren gingen dus mijn Kikkerpakjes op de post. Ik ben zo benieuwd, wat de ontvangers van mijn post vinden maar ook wat ik nog zal vinden in de brievenbus!

Wordt vervolgd....



2 opmerkingen:

  1. Wat leuk om dit zo te lezen! vandaag kreeg ik ook jouw brief, dank je wel. Zowel het boek als de auteur kende ik nog niet maar ga ik zeker opzoeken. En je blog vind ik ook een fijne ontdekking, hier kom ik vaker terug.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, wat leuk. Ik vond The Children's book ook prachtig..

    BeantwoordenVerwijderen