maandag 18 februari 2013

Suikervrij (bijna dan...)

En toen was het opeens bijna 22:30u. op de eerste dag dat ik geen suiker en alleen koolhydraten vanuit groenten en fruit probeerde te eten.
En het is gelukt. Op de honingdressing van de salade die ik voor de lunch at na dan, maar ik ging `uit` lunchen en ik wilde niet teveel gedoe. Ik vond het eerlijk gezegd al een enorme prestatie dat ik de twee knapperig vers gebakken volkoren en mais broodjes heb laten liggen.

Tot een uur of 14u. voelde ik me volkomen normaal. Daarna werd ik moe en watterig. Dat laatste ben ik nu nog steeds. Daarbij heb ik ook hoofdpijn, maar dat heb ik de laatste weken vaker aan het einde van de dag (mijn bril moet nodig weer gesteld worden bij de opticien, hij is morgen open...).

Het beste moment was er eigenlijk niet, ik vond het leuk om te bedenken wat ik kon eten en hoe dat lekker te maken. Ik had er gewoon plezier in, iedere keer als ik iets bedacht. Daarnaast had ik gewoon een fijne dag, met lieve mensen om me heen en een fijne strandwandeling met lunch toe.
Het moeilijkste moment duurt eigenlijk nog steeds voort. De behoefte om na het diner iets zoets te eten heb ik al zolang ik me kan herinneren. Ik geef daar heus weleens vaker niet aan toe, maar vandaag kan ik ook geen alternatief bedenken. `Normaaal` zou ik op een maandagavond iets van vruchtenkwark oid nemen. Maar dat  `mag` nu natuurlijk niet. Daarom drink ik nu mijn derde kop Chai thee. Dat ruikt in ieder geval naar speculaas.

Dit at ik vandaag:
Griekse yoghurt met zomerfruit (ontdooid uit de diepvries, AH), koffie verkeerd (geen eten maar ook geen standaard drank voor mij, daarom noemenswaardig vond ik. Daarbij dronk ik hem op strand, dat maakte het sowieso fotowaardig.), geitenkaassalade met noten en (fout!) honingdressing (maar zonder brood!), verse ananas, paprika en komkommer met humus dip (zelfgemaakt), omelet met champignons en ui, gewokte spinazie, pijnboompitjes en bosui, handje elite haver.

Verder dronk ik dus liters water, al dan niet met bubbels en Chai thee.

Op naar morgen.  Dan eet ik in ieder geval spruitjes... lekker!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten