dinsdag 8 mei 2012

#10 Het kruidenkastje

Vandaag maakte ik asperges, voor het eerst dit seizoen. Ik kook de asperges in water met een beetje foelie. Die foelie gebruik ik alleen voor de asperges en lag dus ergens in mijn kruidenkastje.... Maar waar? Tijdens het zoeken naar de foelie was het dus duidelijk welk kastje het vandaag ging worden. (De bak waar de foelie in zat was er toch al uit.)


Zo was het.... Alleen stond de bak rechts (die van de foelie...) er ook nog in. De losse potjes zout/peper en kaneel stonden los op het aanrecht en horen ook in het kastje.
Werk aan de winkel dus!


Leeghalen en meteen `soort bij soort`. En dan blijft de foto rechts over. Een treurig slagveld met knoflookschillen, een verlept bouillonblokje en wat plastic.
Stofzuiger in de aanslag en een sopje met Andy in de gootsteen. We zullen dit varkentje eens even wassen.


Na controle op datum kan dit allemaal weg. (Zien jullie dat schaaltje met drie overgebleven asperges? Uit mijn mond gespaard voor de soep!)


Dit gaat toch op een ander plek, de kokosmelk hoort niet in dit kastje en de rest past niet. Peper en zout gaan op het aanrecht en de maggi mag onder het kruidenkastje (wat eigenlijk een laatje is). Daar staan meer flesjes met soortgelijke attributen.




En zo is het uiteindelijk geworden. Links de foto zonder de pijnboompitten. Die moesten namelijk ook nog ergens en waar dan ook... Ze zouden het overzicht van de la sowieso blokkeren en aangezien ik zelf een blik in de kast van de `buren` altijd ernstig op prijs stel wilde ik het jullie niet ontnemen :-). 

Conclusies: 
Ik heb genoeg bouillonblokjes. Helaas mis ik groentenbouillon en die gebruik ik het meest. Daar dus dit weekend een pakje van kopen en de rest is ruim voldoende aanwezig!

De kerrie is echt op/weg/whatever. (Door mijn speurtocht naar de kerrie vorige week, is de la een nog groter slagveld geworden dan het al was.) Ook op de  boodschappenlijst.

Nu fijn op de bank met de laptop, thee en een boek uit de bieb.


Ter inspiratie...






2 opmerkingen:

  1. Zo leuk, een kijkje in andermans kastjes. Jouw kruidenlaatje is weer helemaal keurig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. wat goed zeg, ik heb je blog even bekeken en ik ga je zeker volgen :D ik doe ook het project en ben bij dag 14 misshcien vind je het leuk om me ook te volgen!http://p365eenkastjeperdag.blogspot.com/

    BeantwoordenVerwijderen