zondag 13 mei 2012

#14 De trapkast.. Het vervolg.

Vandaag is het moederdag en heb ik mezelf vrijgesteld van opruimdrang. Dat kwam goed uit, want na een gezellig feestje gisteravond en een dochter die vanochtend zeer vroeg bij ons kwam `uitslapen` was ik niet echt in de stemming.

Het kastje van gisteren was echter wel al geslacht... Alleen het blogje liet nog even op zich wachten. Bij deze dus.

Het vervolg van de trapkast. Na mijn tip over de koelkast schoonmaken voordat de weekboodschappen binnen zijn, leek me dit ook een logische denkstap voor de voorraadplank in de trapkast.
Dit vergde echter een combi van twee klussen. Namelijk `op de koelkast` en dus de desbetreffende plank in de trapkast.
Ik heb namelijk immer de neiging om nieuwe dingen te kopen als ik bezig ben met een project. Ik ben slecht in kijken wat ik nog heb.
Maar... In plaats van direct naar de Ikea/Xenos/Action te hollen voor nieuwe opbergdozen/bakken/etc. heb ik belsloten eens rustig rond te kijken in mijn huis.
Dat leverde al een mand op voor de slingers, een mand voor de cadeautjes en bij het bekijken van de top van de koelkast leverde het twee bakken op voor op de voorraadplank.

Die zag er namelijk zo uit....



En vandaag was dus de dag dat de levensmiddelen opgeruimd gaan worden.

Daarvoor wilde ik onder andere deze bakken gebruiken:


En die moeten dus eerst leeg...

Here we go...

De bakvorm, schaal en presenteerplank gaan op een andere plek. De grote schaal is lastig. Hij past niet in ons interieur als bijvoorbeeld fruitschaal, maar ik vind hem erg mooi. Hij is helaas zo ontzettend groot dat hij niet in een kast past. Hij staat nu toch weer op de koelkast. De vliegenmepper gaat in het dressoir.


De kliederschorten gaan in de kleidoos. Ruimte over (nu niet meer) en redelijk adequaat opgeruimd vond ik zelf. En die papieren servetten en bordjes had ik gisteren ook een doos voor gemaakt. Eitje dus.



Lege bakken, toe aan een sopje en daarna klaar voor gebruik.

Dit is de verzameling die uit de kast kwam. (en er nu redelijk gesorteerd weer in gaat).



En dit is het resultaat. 
Afbakbrood, chips/koekjes, beschuit, meel (in een heleboel soorten en maten), maaltijdmixen en drinken.

Ruimt keurig op zo! 

Morgen moet ik voor het eerst (op mijn cursus na) weer aan het werk sinds twee weken. Daarna wel direct nog een week vrij (ivm die cursus en Hemelvaart). Ik merk dat ik nog niet helemaal opgeladen ben. Helaas. En daar herken ik mezelf niet in. Een beetje pas op de plaats kan geen kwaad. Dinsdag maar weer lekker ruimen, daar knapt een hoofd van op.





3 opmerkingen:

  1. Mooie bakken hoor! En je plank is ook helemaal weer netjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Netjes hoor, zo ziet mijn trapkast er in elk geval bij lange na nog niet uit.

    BeantwoordenVerwijderen