dinsdag 1 mei 2012

#3 Mijn nachtkastje


Met links zo`n lekker opgeruimd nachtkastje, zat er gisteravond maar een ding op... Mijn nachtkastje moest er ook aan geloven. Voorzichtigheid was wel een beetje geboden, ik wilde eigenlijk direct die mand eruit halen.. Maar dit bleek niet zo te werken, dan maar stap voor stap.


Te beginnen met mijn boeken... Terug in de kast, want ze zijn uit. Ik leg ze op het desbetreffende rijtje en deze vakantie vinden ze hun plek weer (terug). 


Daarna kon de mand eruit en het kastje even schoon gemaakt. (Normaal doe ik dit niet met glassex, maar het was 22u., ik had de hele dag door het Dolfinarium gesjouwd, de dag gezellig afgesloten met een etentje bij mijn ouders en vanwege de feestelijkheden hoorde daar een wijntje bij. Ik wilde erg graag douchen en naar bed. De glassex was de meest voorhanden (nl. in de badkamer) zijnde oplossing) Ziet er weer keurig uit!


Tja en toen dat mandje.... Knijpers??? Speelgoed van dochter, een sok van dochter (mooi, die ander was inderdaad remi in haar sokkenmandje), iPad oplader, uierzalf, bodylotion, lippenbalsem, keelsnoepjes, een lege? batterij, Chinese kruiden van uit de tijd dat ik zwanger was... Ok. Werk aan de winkel!
Speelgoed, naar de kamer van dochter, sok in de was, oplader, uierzalf (echt fantastisch om dat `s avonds op je voeten en handen te smeren, volgende dag gegarandeerd poezelige voetjes) en lippenbalsem mogen terug.
De rest gaat naar waar het vandaan komt.


Voor de weggeef
Oud papier


 Opruimen: Biebboek, boek van dochter en Plintposter uit de Flow. (Ik ben gek op Plint en op Flow, kan ik dus nog niet weggooien. Zeker niet met mijn `eigen kamer` zo goed als bijna werkelijkheid. Kan ik hem daar fijn ophangen.) Kinderkookboek kan beneden bij de kookboeken.



En dan is dit mijn nachtkastje geworden. De stapel Linda`s en Flows in de mand gaan tzt (als dat laatje aan de beurt is) naar het laatje in mijn nachtkastje. Dat ligt nu nog vol met.... eigenlijk geen idee. Maar dat komt dus nog.

Uiteindelijk moeten ze naar mijn eigen hoekje in de kamer die nu nog van dochter is. Maar daarvoor moet eerst dochter intern verhuizen.

Vandaag ga ik eerst de deur in de huiskamer en op zolder schilderen. De deur in de huiskamer staat al 2,5 jaar in de grondverf en die op zolder is een jaar geleden geplaatst maar is niet de juiste kleur (crème ipv wit, ik houd niet van crème deuren naast witte kozijnen). Hoogste tijd dus.
Dochter is vandaag wel naar het kdv, terwijl ik vakantie heb. Dan kan ik fijn de deuren aanpakken. En hopelijk daarna nog een kastje. Misschien wel deze...



Geen opmerkingen:

Een reactie posten