dinsdag 1 mei 2012

#2 Nachtkastje van Man

Je zult je misschien afvragen waarom ik het nachtkastje van mijn man opruim... Het zal je duidelijk worden met de komende foto`s gok ik.


Dit is het nachtkastje van mijn man. En afgezien van noodzakelijke dingen (wekkerradio en telefoon) en de geitenwollensokken die ervoor liggen is alles wat erop ligt.... Van mij.
Ik heb enige tijd geleden beneden een kast opgeruimd (die kast is inmiddels alweer aan een opruimbeurt toe, dus treur niet dat je dat hebt moeten missen..) daar kwamen veel boeken uit en de boekenkast staat bij ons op onze slaapkamer. Jawel... naast het nachtkastje van mijn man.
Mijn boekenkast is een beetje `mijn ding`, ik kan echt dagen nadenken over de indeling etc. Momenteel is die indeling op kleur... En dat betekent dat boeken terugzetten nogal een klus is. 
Die boeken die terug moesten had ik dus `for the time being` gestald op het nachtkastje van manlief.
En iedere avond, op het moment van naar bed gaan, voel ik me toch een klein beetje schuldig. Want ik weet hoe mijn geliefde gesteld is op rust, orde en netheid (Hij houdt veel van me, dat is duidelijk, anders was hij nooit met me getrouwd.)

Anyway... Het nachtkastje van mijn man stond hoog op mijn prioriteitenlijstje. Toen ik uit bed kwam op dag 2 van mijn `Van links naar rechts project` besloot ik het varkentje dus meteen maar even te wassen. 
Het bleek ook een klusje van niks uiteindelijk (en toen voelde ik me nog schuldiger).

Het was vooral een klusje van niks omdat ik vanwege dit stap voor stap project ook echt alleen dit kastje hoef te doen. De stapel boeken die dus moeilijk, lastig op kleur in mijn boekenkast zouden moeten komen, kan ik gewoon in de kast leggen. En die kast komt later wel.

Zo gezegd zo gedaan... Boeken in de kast (bovenop de rij waar de kleurtechnisch zouden moeten, maar wegens plaatsgebrek niet passen) en blijft dit over...


Een moederdagcadeau van dochter (ook al van mij....) een boek wat dochter voor haar verjaardag heeft gekregen (De Kinderen van Bolderburen. Niet helemaal leeftijdsadequaat, maar voor haar verjaardag krijgt ze klassiekers voor `het leven`)
Het boekje waarin ik (nog steeds..) moet invullen hoe dochters eerste jaar is verlopen. Drie boeken die ik dubbel heb of niet gebruik (Marktplaats), kwasten ????? (naar de knutselkast), calendulazalf (medicijnkastje) en wat bonnetjes en paasei papiertjes (Wij zochten eieren in de slaapkamer, ideaal, kan je zelf blijven liggen :-) ). Die laatste kunnen weg, de rest gaat op zijn plek of op marktplaats en dan is dit het resultaat...


Echt een kastje voor een man die houd van orde en netheid....

#Op het moment van het schrijven van dit blogje (er was even een dingetje met de foto`s, die had ik genomen zonder het kaartje in het toestel, wat betekent dat ik ipv met mijn cardreader met het fotosnoertje de foto`s van de camera moet halen... En dat snoertje... je raadt het al. ) staan de boeken op MP, ligt het  1e jaarboekje op de tafel beneden zodat ik daar met een kopje koffie steeds wat in kan aanvullen en het moederdagcadeautje ligt even in de boekenkast tot ik het plakband mee naar boven neem. (Ze is twee, ik ben er nog niet aan toe om dit soort dingen weg te gooien...).  Al zeg ik het zelf... Goed bezig toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten