woensdag 2 mei 2012

# 5 De kast in de woonkamer

Het was even spannend of ik er vandaag aan toe zou komen. Dochter is gezellig thuis en heeft wel wat aandacht verdiend. Gelukkig bedacht ik een klus die we goed samen kunnen doen. De kast in de woonkamer waarin ook een groot deel van haar speelgoed staat.
Dit is momenteel de staat van de kast, erger dan normaal kan ik gelukkig meteen zeggen. De mand die ervoor staat heb ik net meegenomen van de zolder. Daar zitten schoon gewassen poppenkleertjes in die in het vak rechtsonder moeten. Daarvoor liggen alle te kleine schoenen van dochterlief die vorige week uit de gangkast zijn gekomen en in die grote AH tas zitten de biebboeken die we zaterdag vers gehaald hebben maar even geen plek voor was in de kast. Dat er iets moet gebeuren is wel duidelijk!


In het kader van `stap voor stap` concentreer ik me vandaag op de twee boekenvakken van dochter en de twee vakken daaronder neem ik meteen even mee. Dit is bijna geen werk omdat die manden net zijn uitgezocht.

Dit hoekje behoeft wat aandacht. Dochters normale schoenen liggen er inmiddels ook tussen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Sowieso is dit hoopje niet echt de bedoeling. 
Gisteren heb ik toevallig de teva`s en nog goede gympen eruit gevist voor Marktplaats. Die zitten nu in de was om daarna het WWW op te gaan. 
Wat ik met deze schoenen doe vind ik moeilijk, ik betrapte me net op de vraag aan dochter of ze de bruine laarsjes echt niet meer paste.... Nog maar even over nadenken.
(bij het `wegdoen` van spullen van dochter krijg ik altijd een beetje een knoop in mijn hart, in huize van Links naar Rechts zijn de kaarten met betrekking tot eventuele gezinsuitbreiding nog niet helemaal geschud...)

Dit zit in het `lege` vak voor de poppenkleren. Bal kan in de gang (die moet nog..) spaarpot moet in de houten kast in de kamer heb ik net bedacht.

Even laten zien dat ik ook `echt` kan schoonmaken ipv alleen een beetje sprayen en daarna gaan de poppenkleren in het vak. (Zie je dat boekje links achterin, kon ik nu fijn opruimen!)

 `Kleine` boekjes waar nog veel in gelezen wordt, piepkleine boekjes waar nog veel mee gespeeld wordt en kleurboeken.... Kleurboeken gaan in het knutselvak, kleine boekjes op de plank en piepkleine boekjes gaan in een koffertje van dochter. Dit zijn niet goed op te ruimen in de kast.


Grootste stapel uit het rechterboekenvak... Een ogenblikje op... boeken. Dochter verslindt ze, net als haar vriendje. Zodra hij binnenkomt gaat hij op zoek naar het deeltje over Vervoer! 


Boekjes uit het linkervak die naar rechts gaan verhuizen.



Grote stapel boeken uit de linkerkast, mogen zonder uitzondering terug. Nijntje stickerboekjes, mooie gelegenheid om met dochter de stickers op de goede plek te plakken. Heerlijk die peuterpraat tussendoor (Nee mama, die aardbei hoort bij het eten!)




Zo eindigen we dus met een keurig stukje kast. Mooi begin van de dag. 

En drie keer raden wat wij daarna zijn gaan doen....


Nu is het echter meteen genoeg opruimen voor vandaag, aankleden en naar strand! Het is tenslotte vakantie!

2 opmerkingen:

  1. Was het fijn op het strand? Het ziet er naar uit dat je hiermee meerdere zogeheten kastjes tegelijk hebt aangepakt. Fijn he, dat opruimen?!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Strand was heerlijk, we waren veelte warm gekleed het was echt t-shirt en sandalen weer! Dat verwachte ik niet toen ik thuis op de fiets stapte! In meerderekastjes tegelijk lijk je snel te verzanden, het steekt je ook aan als et zo lekker opknapt!

    BeantwoordenVerwijderen