dinsdag 1 mei 2012

# 4 Het badkamerkastje

Dacht ik vanochtend nog dat ik me vanavond op de boekenkast zou gaan storten... Zo`n vrije dag loopt altijd anders dan je denkt.

Fluitend toog ik op weg naar de schuur om de verfspullen te gaan zoeken (voor die deuren die ik nog moest doen, al zo`n twee jaar...). En wat denk je, niet te vinden! Wel St.Marc om te ontvetten en terpentine (wat we voor onze waterbasisverf niet nodig hebben natuurlijk, maar we hebben het blijkbaar wel) maar geen kwast of schilderstape te vinden. En erger nog, ook geen oud blik verf meer zodat ik het verfnummer kon controleren.

Wat nu te doen met al mijn energie? 

Mijn doel werd de immense stapel was op zolder terug te dringen tot behapbare proporties. Dan verf ik wel niet, maar ruimt het in ieder geval lekker op. 

Na de was liep ik langs de badkamer en zag dat die toch ook hoognodig aan een beurt toe was en toen dacht  ik...... HET BADKAMERKASTJE! Een mooi project voor vandaag en zo geschiedde...


Ons kastje... In deze permanente staat van semi-orde verkeerd dit kastje nu al zolang we hier wonen (drie jaar). Het is in die tijd nog nooit, ik herhaal nog nooit van binnen schoongemaakt. Hoogste tijd vind je niet?


Alles eruit, zie je hoe vies die onderste plank is? Dat is dus geen schaduw, maar gewoon ouderwetse schmutzigkeit!

Vervolgens kwam man binnen, (hij kwam ook even zoeken naar de verfspullen, hij vertrouwd matig tot niet op mijn vindkwaliteiten. Wat flauw is, want ik ben veel vaker iets kwijt dan hij dus ik heb veel meer ervaring in zoeken!) en raakte ik fototechnisch iets van mijn apropos, ik kan jullie dus helaas niet verblijden met een foto van een wasbak vol met heel veel flesjes/tubes/doosjes etc.
En de lege schoongemaakte kast is ook niet op de gevoelige plaat vastgelegd helaas...


De parfummetjes gaan naar mijn slaapkamer.



Deze medicijnen zitten in een zakje voor de apotheek, alles is over de datum of niet meer van toepassing.


En dit is het eindresultaat!
In onze slaapkamer zwierven nog wat tasjes van de HEMA en het  Kruidvat. De inhoud staat nu ook keurig waar hij hoort.


En ik drink koffie, met een chocoladekoekje. Welverdiend al zeg ik het zelf.
(Want manlief vond die verfspullen natuurlijk zo, dat was wel een beetje jammer...)

1 opmerking:

  1. Maar je hebt in elk geval:
    a. een keurige badkamerkast
    b. een man die ook daadwerkelijk iets kan vinden (en geloof me, dat kunnen niet alle mannen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen