donderdag 3 mei 2012

#6 Kast in de woonkamer part two

Na een ochtend schilderen en vooral... afplakken, was ik toe aan een middagje op de bank. Ik kon het huis niet verlaten, dus hoefde me niet druk te maken over boodschappen doen, dochter ophalen, spontane koffievisites bij vriendinnen... Ik kon niks. Het kozijn van de buitendeur stond in de verf en daardoor stond de deur open. En nu woon ik niet bepaald in een criminele buurt, maar de deur open laten staan en vertrekken ging toch wat te ver.
Wat bleek, er lag rode kool in de vriezer, man haalt dochter en ik had de middag voor mijzelf alleen. Heerlijk.

Tijd voor `The Help`, het boek `Een Keukenmeidenroman` had ik al een tijd geleden gelezen, de film stond nog steeds op het programma.
Nadat ik mij met een broodje en een kop thee geïnstalleerd had op de bank, bleek het toch wel erg fris. Dat krijg je met een buiten- en tussendeur (want ook geverfd..) open.

Na de film (mooi, maar niet zo mooi als het boek. Heel gek, ik ben altijd teleurgesteld bij het zien van de verfilming. In mijn hoofd maak ik het blijkbaar zo levensecht dat ik altijd ietwat teleurgesteld ben als blijkt dat de fantasie van de regisseur zich niet aan die van mij heeft aangepast...) dus de hoogste tijd voor wat opwarmactie...


Zo was het begin deze week (en vandaag ook nog trouwens..)


Leeg = doekje en schoonmaakmiddel (ik ben volledig geïndoctrineerd door schoonmaakluchtjes, ik krijg meteen de pavlov reactie dat het `hier wel echt schoon moet zijn..`)

De map met muziek van het koor waar ik helaas even mee ben gestopt ivm tijdgebrek, map mag naar boven. De fotoboeken van dochter, mogen terug in de kast. Ik denk dat ze uiteindelijk ook naar boven gaan, maar die kast moet ook nog opgeruimd en we kijken ze eerlijk gezegd nog regelmatig in.



Kookboeken die weg mogen (links) en koookboeken die mogen blijven (rechts). Ik ben gek op koken en ook op kookboeken. Ik kook echter zelden volgens recept. Ik lees en bekijk kookboeken voor de inspiratie en geef er mijn eigen twist aan. Het rechterstapeltje kijk ik graag in, bijvoorbeeld als er vrienden komen eten of voor een feestje. 




Boeken die ik nog moet lezen of die ik gelezen heb en terug moeten naar mijn moeder. (Parnassia is een aanrader, zeker in deze tijd!) Rommelstapeltje met spullen die niet weg kunnen maar hier ook niet horen. CD`s van dochter en van mijn zus (heeft ze hier laten liggen op weg naar een concert twee jaar geleden... ) Kaart uit een reisgids en een schoonmaakcd van De Zeeman. Alles gaat op de plek waar het hoort, en de schoonmaak cd gaat naar school. Ik maak graag schoon met begeleiding van veel te harde muziek, maar over het algemeen doe ik dat op: Bruce Springsteen, The Killers of ... ABBA. :-)


 Tja.. Deze maillot is nog veel te groot voor dochter, was per ongeluk in de stapel nieuwe maillots terecht gekomen afgelopen herfst. Bonnetje zit erbij, maar nog steeds niet teruggebracht. Gaat nu naar de `seizoenswissel la` voor de komende 3 jaar gok ik (het is maat 134/140 :-) ) En de boeken van de bieb gaan terug in de kast (Ra ra waar gaan wij naartoe op vakantie deze zomer...)



En toen was dit het eindresultaat... Beetje jammer dat de boeken niet rechtop willen blijven staan... Maar ja! Ook weer achter de rug.

Ik ga vanavond nog even een ander kastje doen, daar zitten ook veel kookboeken in. Die kan ik dan  uitzoeken en dan breng ik morgen meteen een doosje naar de kringloop.
(Ik wil heel graag naar de kringloop, ik ben namelijk op zoek naar een petroleumstel en heb bedacht dat ik dat daar kan vinden!)

3 opmerkingen:

  1. Oeeee nog een boekengek :) lekker hoor hoe je al gevorderd bent tot nu toe (heb net je blogjes even gelezen).


    zal je ook even in mijn lijst zetten, kan ik je volgen in jouw project.
    enne succes met je petroleumstel vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Grappig..ik heb Parnassia ook net uit. Mooi boek!

    En als je toch naar de kringloop gaat, ze hebben vaak leuke boekensteunen (bij ons dan),
    Fijn weekend!
    Ps: Enige jammere (is dat een woord? ;) aan je blog is dat ik bij een reactie elke keer een security code moet typen om te kunnen reageren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. @ LTC, bedankt voor de tip. Ik heb het gecontroleerd, maar zelf hoef ik hem waarschijnlijk niet in te typen als ik reageer. Ik hoop dat ik het nu heb uitgezet. Als je dit nog leest hoor ik het graag (en zoek ik gewoon nog even verder...)
    Leuk dat je Parnassia ook net hebt gelezen, ik vond het prachtig en hartverscheurend. Ik heb het bijna in een ruk uitgelezen.
    @ Inge, leuk je hier te zien!

    BeantwoordenVerwijderen